موسسه فرهنگی ایرسافام ، آزمون لایف اسکیلز؛ نحوه برگزاری، نمره دهی و منابع

irsafam.com حساب کاربری
[{"@type":"ListItem","position":2,"item":{"@id":"https:\/\/irsafam.com\/blog","name":"Blog"}},{"@type":"ListItem","position":3,"item":{"@id":"https:\/\/irsafam.com\/blog\/2130\/\u0622\u0632\u0645\u0648\u0646 \u0644\u0627\u06cc\u0641 \u0627\u0633\u06a9\u06cc\u0644\u0632\u061b \u0646\u062d\u0648\u0647 \u0628\u0631\u06af\u0632\u0627\u0631\u06cc\u060c \u0646\u0645\u0631\u0647 \u062f\u0647\u06cc \u0648 \u0645\u0646\u0627\u0628\u0639","name":"Post"}}]1

آزمون آیلتس لایف اسکیلز چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، این آزمون مبتنی بر توانایی های کاربردی زبان در زندگی روزمره است و در زمره آزمونهای SELT یا ایمن است (منظور آزمون‌هایی که تحت نظارت دوربین ضبط و ثبت و از نظر کنترل از درصد بالای امنیت برخوردارند) است و از سوی اداره مهاجرت بریتانیا برای گروه های زیر طراحی شده است:

main_15ecbb7008eee2d6c37ee5b1b2c4153f.png
افرادی که برای ازدواج با شخصی اقدام می کنند که مقیم انگلستان است

main_f9114e5008f300ddbfde841dd696b3ec.png
افرادی که در انگلستان زندگی می کنند و می خواهند به صورت دایم در انگلستان بمانند

(کسانی که بعد از آزمون A1 آزمون A2 را نیز می گذرانند)

main_b72cee58650f7cc0e24bd8d89718f748.png
افرادی که قصد دارند شهروند انگلستان شوند و یا درخواست اقامت دائم دارند کنند

(که باید آزمون B1 را با موفقیت بگذرانند)

آزمون آیلتس لایف اسکیلز با هدف سنجش دانش زبان انگلیسی گفتاری و شنیداری متقاضی طراحی شده است و براساس CEFR (چارچوب مرجع مشترک اروپا برای زبان‌ها) جزء آزمون های ساده در سه سطح A1, A2 و B1 و با حضور یک ممتحن و دو متقاضی برگزار می شوند.

مواردی که در بخش اسپیکینگ آزمون لایف اسکیلز ارزیابی می شود:

  • درک مفهوم کامل سوالات مطرح شده از طرف ممتحن و متقاضی دوم
  • پاسخ جواب های صحیح و توانایی برقراری مکالمه فعال با ممتحن و دیگر متقاضی حاضر
  • توانایی برقراری ارتباط در مورد مطالب روزمره

در آزمون A1 از متقاضی انتظار می رود تا درک و به کاربردن اصطلاحات روزمره توانایی و تسلط کافی داشته و همچنین قادر باشد از مطالبی که توسط ممتحن مطرح می شود سوالاتی برای متقاضی دیگر مطرح کند. متقاضی آزمونB1  نیز باید توانایی بیان نظرات درباره موضوعات روز را داشته باشد. داوطلب علاوه بر توانایی پاسخگویی به سوالات ممتحن باید قادر به طرح سوالاتی مرتبط با موضوع از دیگر داوطلب حاضر در جلسه باشد ( داوطلبان شرکت کننده در آزمون توسط مرکز آزمون تعیین می شوند)  همچنین در بخش پایانی آزمون ممتحن (اگزمینر) موضوعی را عنوان می کند و از دو نفر شرکت کننده می خواهد که در رابطه با این موضوع صحبت کرده و با طرح سوالات مرتبط با موضوع به گفتگو بپردازند.

مواردی که در بخش لیسنینگ آزمون لایف اسکیلز ارزیابی می شود:

در بخش شنیداری یا لیسنینگ، شرکت کنندگان در آزمون باید قادر به پاسخگویی سوالات باشند. یک برگه و مداد به آنها داده می شود که در صورت نیاز در حین انجام آزمون برای یادداشت مطالب از آن استفاده نمایند. بخش اول لیسنینگ به صورت تصویری است. ابتدا یک فایل صوتی پخش می شود که متقاضی باید برای پاسخگویی، از مطالب شنیداری که در فایل پخش شده، استفاده نماید. در بخش بعدی دو سوال با (wh) مانند: where, when,… پرسیده می شود و سپس فایل صوتی پخش می گردد. دقت کنید که در این بخش لیسنینگ فقط یکبار پخش میشود.

زمان بندی آزمون لایف اسکیلز

دو بخش اسپیکینگ و لیسنینگ بلافاصله و در پی یکدیگر برگزار می گردد.
ic_alarm_24px.svg 16 - 18 Min IELTS Life Skills A1
ic_alarm_24px.svg 20 Min IELTS Life Skills A2
ic_alarm_24px.svg 22 Min IELTS Life Skills B1

چه کسانی باید در این آزمون لایف اسکیلز شرکت کنند؟

  • آزمون سطح A1 برای افرادی ست که تقاضای ویزای ازدواج را دارند 
  • آزمون سطح A2 برای تمدید ویزای Family Member می ‌باشد و فقط در خود انگلستان برگزار می ‌شود نه کشوری دیگر.
  • آزمون سطح B1 برای متقاضیانی است که قصد دریافت اقامت نامحدود یا شهروندی ، اجازه کار و یا سرمایه گذاری را دارند. 

نمره دهی در آزمون لایف اسکیلز

در این آزمون نمره‌ای به داوطلب اعلام نمی گردد و نتیجه ثبت شده در کارنامه با واژه "قبول" یا "رد" اعلام خواهد شد. توجه داشته باشید که اختلاف سطح دانش زبان بین دو داوطلبی که هم زمان آزمون می دهند هیچ نقشی در قبولی و یا رد شدن آن ها نخواهد داشت. در صورت عدم موفقیت در آزمون ، شرکت در آزمون بعدی در صورت ظرفیت کافی برای داوطلب بلا مانع می باشد.

نکته بسیار مهم :
درصورت موفقیت در آزمون لایف اسکیلز ، داوطلب تا زمان معتبر بودن کارنامه ( دو سال از تاریخ آزمون) مجاز به شرکت در همان نوع آزمونی که نتیجه قبولی دریافت کرده نخواهد بود. از اینرو لازم است قبل از ثبت نام نوع و سطح آزمون را با دقت انتخاب نمود، زیرا دیگر امکان تغییر وجود نخواهد داشت.

تاریخ های برگزاری آزمون Life Skills؟

همانطور که می دانید موسسه فرهنگی هنری ایرسافام تنها برگزار کننده مجاز و مورد تائید دولت انگلستان برای آزمون های لایف اسکیلز در ایران می باشد. به طور معمول هر ماه یکبار این آزمون برگزار می گردد و تاریخ و ساعت آن از طرف موسسه به اطلاع داوطلبان محترم می رسد.

آزمون لایف اسکیلز در یک بازه 3 روزه برگزار می شود و تاریخ اعلام شده در سایت ثبت نام نشان دهنده روز اول شروع آزمون است. پس از ثبت نام در آزمون مرکز آزمون پیامکی به هر داوطلب ارسال می کند که در آن تاریخ و ساعت دقیق برگزاری آزمون اعلام می شود.

چگونه می توان در آزمون لایف اسکیلز ثبت نام کرد؟

شما با ثبت نام در آزمون لایف اسکیلز و انتخاب این آزمون در سایت ایرسافام و همچنین ثبت اطلاعات IELTS Essentials  می‌ توانید پس از موفقیت در آزمون، کارنامه‌ای را که به همراه دیگر مدارک برای تقاضای ویزای انگلستان نیاز دارید دریافت ‌کنید. چنانچه در روند ثبت نام با سوال و یا نکته ای مبهم مواجه شدید می توانید با دفتر موسسه به شماره 02175292 داخلی 102 بخش پشتیبانی تماس بگیرید. برای ثبت نام حضوری باید قبلا با بخش پشتیبانی هماهنگی لازم به عمل آید و حتما خود داوطلب با در دست داشتن پاسپورت معتبر در زمان تعیین شده در دفتر موسسه حضور بهم رساند.


نکته بسیار مهم در مورد ثبت نام در این آزمون انتخاب صحیح آزمون است. زیرا در صورت انتخاب اشتباه آزمون و به مدت دو سال نمی توانید در آزمون شرکت کنید. پس حتماً بعد از اطمینان از نوع آزمون مورد نیاز سازمان مهاجرت، اقدام به ثبت نام نمایید.

منابع آمادگی آزمون لایف اسکیلز

کتابهایی که در مجموعه ایرسافام تدریس میشود:


Face to Face Starter

main_4c0c25ecbbbaa9a8f61b4f03d3df9eb3.jpeg

Face to Face Elementary 

main_e176ba205241b89484377f8536f3b023.jpeg

همچنین میتوانید از کتابهای لایف اسکیلز کمبریج برای آشنایی بیشتر با پروسه آزمون استفاده کنید.

Cambridge English
IELTS Life Skills A1

main_670f8b6e6bb10b64e4265146e9aa2aef.jpeg

Cambridge English
IELTS Life Skills B1

main_58127518a1df8943c36b3f0ace056582.webp

کلاس‌ها و کارگاه های آمادگی آزمون لایف اسکیلز

موسسه ایرسافام دوره های آموزشی اختصاصی جهت آمادگی آزمون لایف اسکیلز را طراحی کرده است. در ابتدا، آزمون تعیین سطح آنلاین و به صورت شفاهی از داوطلب به عمل می آید (جهت هماهنگی آزمون تعیین سطح می توانید با شماره 75292 عدد 4 بخش آموزش تماس بگیرید و یا از طریق این لینک درخواست خود را اعلام فرمایید) 

جهت هماهنگی آزمون تعیین سطح می توانید با شماره 75292 عدد 4 بخش آموزش تماس بگیرید و یا از طریق لینک تعیین سطح آنلاین درخواست خود را اعلام فرمایید.

با توجه به نتیجه آزمون تعیین سطح، مشاورین ما شما را برای شرکت در دوره های آموزشی راهنمایی می کنند. این دوره ها شامل کلاسهای گروهی (در دو سطح) و همچنین وبینارهای یک روزه جهت آمادگی آزمون می باشد. کلاسها با توجه به نیاز آزمون طراحی شده که در این کلاسها علاوه بر دانش زبان، در خصوص موضوعات رایج و روزمره، با آنها تمرین می شود.

وبینارهای یک روزه شامل موارد ذیل را می باشد:

  • آشنایی با مراحل آزمون
  • آشنایی با بایدها و نبایدهای آزمون و معیارهای ارزیابی
  • آشنایی با نحوه طرح سوال از موضوعات گوناگون 
  • نحوه پاسخگویی به سوالات 
  • گرفتن آزمون آزمایشی
  • نکات کلیدی در خصوص مهارت لیسنینگ
  • آموزش لغات مورد نیاز در اسپیکینگ

برای ثبت نام در وبینار های یک روزه آشنایی با آزمون لایف اسکیلز به این صفحه مراجعه کنید.

سوال های متداول درباره این آزمون

چطور باید برای آزمون لایف اسکیلز ثبت نام کنم؟
شما با مراجعه به سایت ایرسافام و انتخاب تاریخ برگزاری آزمون می ‌توانید به صورت آنلاین در آزمون ثبت نام کنید. در صورت بروز اشکال و یا وجود ابهام در امر ثبت نام می توانید با بخش پشتیبانی موسسه ( 75292 شماه 2) تماس حاصل فرمایید. متقاضیان محترم همچنان در صورت نیاز میتوانند از همکاران ما در بخش آموزش وقت ثبت نام حضوری بگیرند و به صورت حضوری ( با در دست داشتن پاسپورت معتبر ) این کار را انجام دهند.
چگونه از اعتبار مدرک ایرسافام اطمینان حاصل کنم؟
برای کسب اطمینان از مورد تایید بودن مدرک صادره توسط موسسه می توانید از یکی از سه راه زیر اقدام کنید
مراجعه به سایت IDP 
مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به این نشانی رجوع نمایید.
مراجعه به سایت UKVI. ایرسافام در لیست مراکز برگزاری آزمون های لایف اسکیلز قرار دارد. 
در صورت عدم موفقیت در آزمون آیا می توان در آزمون بعدی شرکت کرد؟
چنانچه فردی در آزمون قبول نشود می‌ تواند بلافاصله در آزمون بعدی (در صورتیکه ظرفیت کافی داشته باشد) شرکت کند ولی فردی که قبول می شود تا ۲ سال اجازه شرکت در هیچ نوع از آزمون لایف اسکیلز آیلتس را ندارد.
 هزینه آزمون چقدر می باشد؟
قیمت آزمون لایف اسکیلز به صورت علی الحساب محاسبه می شود و جدید ترین مبلغ را از صفحه تقویم آزمون لایف اسکیلز چک نمایید. 
آیا آزمون لایف اسکیلز سخت است؟
سطحA1  و B1 طبق چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبانها یا CEFR در گروه آسان قرار دارند. انتظار می رود آزمون دهنده A1 قادر به درک مفهوم و کاربرد اصطلاحات و لغات مکالمات روزمره باشد، و همچنین از موضوعات مطرح شده در آزمون بتواند سوالاتی برای دیگر متقاضی مطرح نموده و تبادل نظر کند. آزمون دهنده B1 نیز باید بتواند راجع به تجربیات و هم چنین موضوعات پر کاربرد و آشنا صحبت کند و به صورت خلاصه اهداف و دلایل خود را بیان کند.
مدت اعتبار مدرک تا چه زمانی است؟
اعتبار مدرک این آزمون به مانند اکثر آزمون های بین المللی دو سال می باشد.

چه مدارکی برای حضور در این آزمون مورد نیاز است؟
پاسپورت معتبر

نحوه گزینش پارتنر و یا شخصی که با ما آزمون می دهد بر چه اساسی است؟
پارتنر یا شخصی که به همراه شما در آزمون شرکت می کند بصورت رندوم ( تصادفی) توسط مرکز آزمون مشخص و انتخاب می شود. 
نتیجه آزمون چه زمانی و چگونه اطلاع رسانی می شود؟
نتیجه آزمون معمولا ٧ روز کاری بعد از تاریخ برگزاری از طریق پیامک به شماره موبایلی که داوطلب ثبت نام کرده اعلام و 24 ساعت کاری پس از اعلام نتایج کارنامه ها پرینت و آماده تحویل می گردد.
آیا ممتحن ایرانی است؟
بله اگزمینرها ایرانی هستن
آیا ممتحن فارسی صحبت می کند؟
خیر. آزمون لایف اسکیلز کاملا به صورت انگلیسی برگزار شده و در زمان آزمون نه ممتحن و نه داوطلب مجاز به مکالمه فارسی نمی باشند
آیا این آزمون بخش کتبی هم دارد؟
خیر. این آزمون شامل دو بخش اسپیکینگ و لیسنینگ هست. بخش رایتینگ در هیچ یک از آزمون های A1 و B1 برگزار نمی گردد.
آیا میزان دانش زبان متقاضی دیگر که با من در آزمون شرکت می کند برروی نتیجه آزمون من تاثیر گذار خواهد بود؟
ضعیف و یا قوی تر بودن دانش زبان پارتنر هیچ نقشی در قبولی و یا مردود شدن در آزمون ندارد. ممتحن سوالات متفاوتی را جداگانه برای داوطلبان مطرح و در بخش لسینینگ نیز به همین نحو می باشد، آنچه که در این آزمون برای ممتحن مطرح است میزان توانایی برقراری ارتباط محاوره‌ای در حد دانش زبان داوطلب آزمون می باشد.
هرچند وقت یکبار این آزمون برگزار می گردد؟
تاریخ های آزمون را بر روی سایت ایرسافام میتوانید مشاهده کنید. که بطورمعمول ماهی یکبار برگزار میشود.

محل برگزاری آزمون
موسسه ایرسافام- میدان آرژانتین، خیابان الوند، سی و هفتم شرقی، پلاک 4 طبقه دوم است.

اعلام نتایج آزمون
نتایج آزمون 7 روز کاری پس از برگزاری آزمون اعلام می شود.
محل دریافت مدرک
موسسه ایرسافام – خیابان شریعتی – بالاتر از پل صدر – خیابان شهید میرزاپور (سهیل سابق) – قلندری شمالی – بن بست ساناز پلاک 3
روش دریافت کارنامه آزمون
بر اساس مقررات، نتایج آزمون 7 روز بعد از آزمون ارائه خواهد شد. نتایج برای شما پیامک خواهد شد . 
جهت دریافت کارنامه درب منزل از طریق پست ،لطفا به وب سایت موسسه قسمت خدمات آزمون و دریافت کارنامه از طریق پست مراجعه نمایید. لطفاً توجه داشته باشید پس از دریافت پیامک جواب آزمون سامانه پست فعال می شود
تحویل حضوری کارنامه روزهای یکشنبه الی چهارشنبه (با در دست داشتن گذرنامه) ساعت 10 الی 13 و 14 الی 16 می باشد. در صورتی که فرد دیگری به جای داوطلب برای دریافت کارنامه مراجعه نماید، همراه داشتن فرم Authorization (موجود روی پنل شخصی و صفحه اول سایت) و کپی صفحه اول و محل امضای گذرنامه داوطلب و مدرک شناسایی عکس دار تحویل گیرنده الزامی است.

صدای مشتری اینستاگرام واتساپ ایرسافام